Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu hazmatfoods.cz
účinné od 24. 11. 2025
Prodávající:
Ivan Suchý
IČ: 03646173
sídlo: Kurzova 2222/16, 155 00 Praha 5 – Stodůlky
(dále jen „prodávající“)
Internetový obchod je provozován na webové adrese hazmatfoods.cz prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „internetový obchod“).
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího, který s prodávajícím uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu.
Kupujícím je:
-
spotřebitel, tj. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu povolání, nebo
-
podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále společně jen „kupující“).
Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před těmito obchodními podmínkami.
Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce.
I. Úvodní ustanovení
-
Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu.
-
Ustanovení obchodních podmínek se použijí v rozsahu, v jakém nejsou mezi prodávajícím a kupujícím výslovně sjednána jiná ujednání.
-
Ustanovení těchto obchodních podmínek vztahující se výslovně na spotřebitele se použijí pouze na kupujícího – spotřebitele.
II. Informace o zboží a cenách
-
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivých produktů, jejich hlavních vlastností a případných zvláštních podmínek skladování nebo užívání, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu.
-
Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (pokud je účtována) a všech zákonných poplatků. Cena nezahrnuje náklady na dodání zboží, které se liší dle zvoleného způsobu dopravy a jsou kupujícímu zřetelně sděleny v průběhu objednávky.
-
Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje uzavření kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
-
Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně takto prezentovaného zboží.
-
Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží platí pouze pro doručení v rámci území České republiky, není-li výslovně uvedeno jinak.
-
Případné slevy z ceny zboží nelze bez souhlasu prodávajícího vzájemně kombinovat.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
-
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
-
Kupující provádí objednávku zboží v internetovém obchodě zejména následujícími způsoby:
-
prostřednictvím svého zákaznického účtu (je-li registrován),
-
vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
-
-
Při objednávání zboží si kupující zvolí zboží, množství, způsob dopravy a úhrady kupní ceny.
-
Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit veškeré údaje, které do objednávky vložil. Kupující je povinen zkontrolovat zejména správnost kontaktních údajů, doručovací adresy a zvoleného způsobu úhrady a dopravy.
-
Objednávku kupující odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“ (případně obdobně označené tlačítko). Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
-
Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu na e-mail uvedený v objednávce potvrzení o jejím obdržení. Okamžikem doručení tohoto potvrzení kupujícímu je kupní smlouva uzavřena. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího.
-
V případě, že některý z požadavků kupujícího uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu nebo telefonní číslo pozměněnou nabídku s uvedením možných variant. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až okamžikem, kdy kupující potvrdí přijetí této nabídky.
-
Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou považovány za závazné. Kupující může zrušit objednávku do okamžiku, než mu bude doručeno potvrzení o přijetí objednávky prodávajícím. Zrušení objednávky může kupující provést e-mailem nebo telefonicky na kontakty prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách.
-
V případě, že dojde ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zjevně chybnou cenu. Prodávající o této skutečnosti kupujícího bez zbytečného odkladu informuje a zašle mu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku s uvedením správné ceny. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až potvrzením přijetí kupujícím.
IV. Zákaznický účet
-
Na základě registrace kupujícího v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze zákaznického účtu může kupující provádět objednávky zboží, sledovat stav objednávek a spravovat své údaje.
-
Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět pravdivé a úplné údaje. Kupující je povinen tyto údaje v případě jejich změny aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
-
Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o údajích potřebných k přístupu do svého zákaznického účtu a nese odpovědnost za případné zneužití svého účtu třetími osobami.
-
Kupující není oprávněn umožnit využívání svého zákaznického účtu třetím osobám.
-
Prodávající je oprávněn zákaznický účet kupujícího zrušit, a to zejména v případě, kdy kupující svůj účet déle nevyužívá, nebo v případě porušení povinností kupujícího vyplývajících z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
-
Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména s ohledem na nezbytnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo třetích osob.
V. Platební podmínky a dodání zboží
-
Kupní cenu zboží a případné náklady spojené s balením a dodáním zboží může kupující uhradit následujícími způsoby:
- platební kartou v okamžiku objednání zboží
-
dobírkou v hotovosti při předání zboží přepravcem,
-
v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru v provozovně prodávajícího (je-li tato možnost nabízena),
-
v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek, pokud je tato možnost v objednávce nabízena.
-
-
Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve výši uvedené v objednávce a v jejím potvrzení prodávajícím. Není-li výslovně uvedeno jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
-
V případě platby v hotovosti nebo dobírkou je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
-
V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
-
Prodávající nepožaduje od kupujícího zvláštní zálohu či jinou obdobnou platbu; úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
-
Zboží je kupujícímu dodáno:
-
na adresu uvedenou kupujícím v objednávce,
-
prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující zvolil,
-
osobním odběrem v provozovně prodávajícího (je-li tato možnost nabízena).
-
-
Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží. Náklady na dodání zboží v závislosti na zvoleném způsobu dopravy a platby jsou kupujícímu zřejmé před odesláním objednávky.
-
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen zboží převzít. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit dodatečné náklady spojené s takovým doručováním.
-
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zásilky a v případě zjištění zjevných závad toto bezodkladně oznámit přepravci. V případě zjištění porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky není kupující povinen zásilku převzít.
-
Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je zaslán v elektronické podobě na e-mailovou adresu kupujícího, případně je přiložen k zásilce.
-
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
Nevyzvednuté zásilky uhrazené předem
-
V případě, že kupující zvolí bezhotovostní úhradu kupní ceny předem a zboží si následně nepřevezme, ačkoliv mu bylo řádně doručováno na adresu uvedenou v objednávce, a zásilka bude vrácena zpět prodávajícímu, považuje se kupní smlouva za zrušenou okamžikem doručení zásilky zpět prodávajícímu.
-
V takovém případě prodávající vrátí kupujícímu zaplacenou kupní cenu zboží, nikoli však náklady na dodání zboží (poštovné), které byly vynaloženy v souvislosti s původním odesláním zásilky.
-
Peněžní prostředky budou vráceny stejným způsobem, jakým byly kupujícím uhrazeny, nedohodnou-li se strany jinak.
-
Má-li být zboží na žádost kupujícího odesláno znovu, je kupující povinen před opětovným odesláním uhradit nové náklady na dodání zboží.
-
Ustanovení tohoto článku neomezují ani nemění právo kupujícího – spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy podle článku VI. těchto obchodních podmínek. V případě řádného odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího – spotřebitele se postupuje dle článku VI, včetně pravidel pro vrácení nákladů na dodání zboží.
VI. Odstoupení od kupní smlouvy
-
Kupující – spotřebitel, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost, má právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů:
-
ode dne převzetí zboží,
-
ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
-
ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
-
-
Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, aby kupující odeslal prohlášení o odstoupení prodávajícímu ve lhůtě pro odstoupení.
-
Odstoupení od smlouvy zašle kupující na e-mailovou adresu: chilli@hazmatfoods.cz. Prodávající bezodkladně potvrdí kupujícímu přijetí odstoupení.
-
Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit zboží prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
-
Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení, všechny peněžní prostředky, které od něj přijal, včetně nákladů na dodání zboží odpovídajících nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží předá.
-
Peněžní prostředky budou kupujícímu vráceny stejným způsobem, jakým je uhradil, nedohodnou-li se strany jinak. Kupujícímu tím nevzniknou další náklady.
-
Zboží musí kupující vrátit prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné, v původním obalu. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na náhradu škody vzniklé na zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
-
Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména:
-
o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze,
-
o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
-
o dodávce zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
-
o dalších případech uvedených v zákoně.
-
-
Prodávající upozorňuje, že část zboží v internetovém obchodě má povahu zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo zboží v uzavřeném obalu, které není z hygienických důvodů vhodné vrátit poté, co byl obal porušen. U takového zboží kupující v souladu s § 1837 občanského zákoníku nemá právo odstoupit od kupní smlouvy. Typicky se jedná zejména o potraviny s omezenou dobou trvanlivosti a potraviny v uzavřených obalech, jejichž otevřením dojde k nevratnému znehodnocení z hygienického hlediska.
-
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo v případě, kdy výrobce, dovozce či dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz. Prodávající o této skutečnosti kupujícího bezodkladně informuje a vrátí mu do 14 dnů od oznámení o odstoupení všechny peněžní prostředky, které od něj na základě kupní smlouvy přijal.
VII. Práva z vadného plnění (reklamace)
-
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
-
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
-
má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy,
-
hodí se zboží k účelu, který prodávající pro jeho použití uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
-
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
-
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
-
-
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
-
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li u konkrétního zboží uvedeno jinak. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
-
V případě výskytu vady může kupující požadovat:
-
odstranění vady dodáním nového zboží bez vad nebo dodáním chybějícího zboží,
-
přiměřenou slevu z kupní ceny,
-
odstoupení od smlouvy v případech stanovených právními předpisy.
-
-
Kupující má právo odstoupit od smlouvy, zejména pokud:
-
má zboží podstatnou vadu,
-
má zboží větší počet vad.
-
-
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, nebo pokud vadu sám způsobil.
-
Reklamaci může kupující uplatnit:
-
e-mailem na adresu: chilli@hazmatfoods.cz.
Pro urychlení vyřízení reklamace se doporučuje přiložit doklad o koupi (fakturu nebo potvrzení objednávky) a kontaktní údaje kupujícího.
-
-
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění, nedohodne-li se prodávající s kupujícím na delší lhůtě. Marné uplynutí lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od smlouvy odstoupit.
-
Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
-
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace, které může u prodávajícího uplatnit nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
VIII. Doručování
-
Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
-
Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu chilli@hazmatfoods.cz.
-
Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
IX. Mimosoudní řešení sporů
-
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
-
Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu.
-
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem pro řešení přeshraničních sporů podle příslušných právních předpisů.
-
Dozor nad dodržováním povinností prodávajícího podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vykonává Česká obchodní inspekce. Dozor nad dodržováním živnostenských předpisů vykonává příslušný živnostenský úřad.
X. Závěrečná ustanovení
-
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, sjednávají strany, že se řídí právem České republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
-
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
-
Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotografií, textů, grafiky, ochranných známek, loga a dalších prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich části bez souhlasu prodávajícího.
-
Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz, a nesmí vykonávat činnost, která by mohla jemu či třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat do programového vybavení nebo dalších součástí internetového obchodu či je neoprávněně užívat.
-
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
-
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je prodávajícím archivována v elektronické podobě. Není veřejně přístupná, avšak prodávající ji může na žádost kupujícího zpřístupnit.
-
Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
XI. Ochrana osobních údajů
-
Prodávající jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu s platnými právními předpisy, zejména nařízením (EU) 2016/679 (GDPR) a souvisejícími právními předpisy.
-
Osobní údaje kupujícího jsou zpracovávány zejména za účelem:
-
uzavření a plnění kupní smlouvy,
-
plnění právních povinností prodávajícího (zejména v oblasti účetnictví a daní),
-
ochrany oprávněných zájmů prodávajícího (např. vymáhání pohledávek).
-
-
Podrobné informace o rozsahu zpracovávaných údajů, právním základu zpracování, době uchování, příjemcích osobních údajů a právech kupujícího (zejména právu na přístup, opravu, výmaz, omezení zpracování, přenositelnost a námitku) jsou uvedeny v dokumentu Podmínky ochrany osobních údajů, který je dostupný na webové stránce prodávajícího.
-
V případě dotazů nebo uplatnění práv v oblasti ochrany osobních údajů může kupující kontaktovat prodávajícího na e-mailové adrese: chilli@hazmatfoods.cz.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 24. 11. 2025.
